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Marketing Automation Tools for Start-Ups

  • This paper summarizes the findings on marketing automation and suitable tools, especially for companies in the Start-Up and early development phases. It is based on Nadine Männel's bachelor thesis, which was supervised by Prof. Dr. Monika Engelen from October to December 2018. In addition to researching the basic theory of Start-Ups and Marketing Automation, 12 tools were analysed for their usability in Start-Ups. The core content of this paper is both to create an understanding of marketing automa-tion and to derive concrete recommendations for applicable tools for marketing automation. 
  • Das vorliegende Paper fasst die Erkenntnisse zu Marketing Automation und geeigneten Tools insb. für Unternehmen in der Gründungs- und frühen Entwicklungsphasen zusammen. Es basiert auf der Bachelorarbeit von Nadine Männel, die von Oktober bis Dezember 2018 von Prof. Dr. Monika Engelen betreut wurde. Neben einer Recherche der grundlegenden Theorie zu Start-Ups und Marketing Automation wurden 12 Tools auf Ihre Verwendbarkeit in Start-Ups hin analysiert. Der Kerninhalt dieses Papers ist sowohl ein Verständnis für Marketing Automation zu schaffen als auch konkrete Empfehlungen zu anwendbaren Tools zur Marketing Auto-mation abzuleiten.

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Metadaten
Author:Nadine Männel, Monika Engelen
URN:urn:nbn:de:hbz:832-epub4-13277
Document Type:Working Paper
Language:English
Date of Publication (online):2019/02/07
GND-Keyword:Automation; Kommunikation; Kunde; Kundenmanagement; Marketing
Tag:Customer Relationship Marketing; Marketing Automation
Page Number:13
Institutes:Informatik und Ingenieurwissenschaften (F10) / Fakultät 10 / Institute for Business Administration and Leadership
Dewey Decimal Classification:300 Sozialwissenschaften / 330 Wirtschaft
JEL-Classification:M Business Administration and Business Economics; Marketing; Accounting / M3 Marketing and Advertising / M31 Marketing
Open Access:Open Access
Licence (German):License LogoCreative Commons - CC BY-NC-SA - Namensnennung - Nicht kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International